Friday, December 11, 2009

UMAT ISLAM PAS DAN PKR SEMAKIN DICUCUK HIDUNG!!

wajah-wajah petualang

Maka bertepuk tanganlah si Nga Kor Ming, Jembalang laknat DAP kerana kenyataannya mempersoalkan isu peruntukan pembinaan masjid disokong oleh golongan ahli syurga, PAS. Golongan yang mengaku sebagai pejuang agama (atas kepentingan politik) ini mulalah mengeluarkan pandangan bahawa kenyataan tersebut telah diputar-belitkan media pro kerajaan. Maka Bloggers PR yang memang lupa daratan dan tak pernah sedar diri pun mulalah bermain kompang tambahan pula isu tersebut mendapat bantahan daripada para pembela agama yang menyanggah kenyataan si Nga itu. Baca dalam akhbar web Malaysiakini milik PR hari ini yang menulis tentang kenyataan Ketua Penerangan PAS yang nampaknya memang dah sah tersasar daripada landasan perjuangan PAS :

"Susulan kenyataan tersebut, beberapa tokoh dan NGO mempertikaikan Nga dengan alasan beliau tidak wajar mengungkitkan peruntukan untuk membina masjid kerana perlembagaan mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi.Mengulas polemik tersebut, Idris menyeru semua pemimpin politik dan NGO supaya tidak mencetuskan sentimen yang boleh ditafsirkan sebagai menyentuh sensitiviti mana-mana agama di negara ini. "Kita juga menyeru agar semua pihak menghormati hak dan kebebasan setiap agama yang dijamin dalam perlembagaan negara bagi mewujudkan suasana harmoni dalam masyarakat," katanya"


Nampaknya DAP telah berjaya mencucuk hidung pemimpin utama PAS. PKR tidak lagi penting dan perjuangan mereka memang kita sedia maklum hanya untuk kepentingan peliwat negara sahaja dan perkara ini memang DAP sudah tahu. Sokongan pada Anwar Peliwat sekadar untuk memperkukuhkan DAP sahaja. Hari ini, cita-cita si bangsat Lim Kit Siang dan Karpal Singh telah tercapai. Si celaka Lim Guang Eng telah menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, Selangor dalam genggaman dan MB sekadar topeng. Sialan Nga dan Ngeh serta Ronnie Liu tersenyum girang mungkin dalam hati mereka berkata "bodoh sungguh orang Melayu ini, mudah sangat diperdaya".

Selepas 50 tahun merdeka kita semakin lupa tentang asal-usul dan kepentingan tanahair. Mereka ini rela menggadai agama dan bangsa. Komunis pun sanggup disokong asalkan menang pilihanraya. Wahai petualang PR, ingatlah bahawa rakyat tidak akan tertipu lagi. Kini dah ramai yang menyesal memberikan undi pada korang pada PRU-12! Pakatan Rapuh ini hanya menunggu masa untuk ditalkinkan. Pendedahan, perebutan kuasa dan kekalutan yang semakin parah...Ayuh kita kuburkan PKR sebelum kita kuburkan PAS!

No comments:

Post a Comment