Sunday, August 23, 2009

PAS YANG TIDAK PERNAH "PASS"

Beginilah nasib rakyat walau Ahli Parlimennya si Anwar dan tiga penggal (15 tahun) bawah wakil rakyat PAS manakala Kerajaan Negeri pula di bawah pemerintahan mereka (Pakatan Riot)

PAS suatu masa dulu merupakan nama yang fanatik kepada penyokong-penyokong setianya. Nama-nama besar seperti si kaki hamun Mat Sabu, Mutalib Embong, Tuan Guru Haji Hadi, Nik Aziz merupakan nama-nama besar dalam PAS. Tapi itu dulu seperti pantangnya PAS memegang bendera atau logo Roket milik DAP seumpama najis Mugholazoh (Najis Berat) yang setaraf dengan memegang babi. Itu cerita lama. Itu cerita dulu sewaktu PAS dipelopori ortodok yang tidak dipengaruhi Media Baru atau Si Anwar. Kalau dulu, yang suka maki hamun orang hanya si Mat Sabu yang tenggelam timbul.

Kini, segalanya berubah. PAS kini tidak 'PASS' untuk dipanggil sebagai sebuah parti yang memperjuangkan agama. Terang lagi bersuluh. Nyata dan terang nampak aopakah perjuangan PAS kini. Matlamat PAS adalah untuk mengalahkan UMNO dan memerintah kerajaan bersama DAP dan PKR. Pemimpin-pemimpin PAS juga dapatlah dipanggil sebagai orang yang tak sedar diri. Mereka hanya mempunyai 40 kerusi dalam Parlimen berbanding jumlah keseluruhan 222 kerusi dan PKR serta DAP mempunyai kerusi yang banyak, jika mereka menang semua kerusi tersebut maka PAS akan 'nganga'. Tujuan mereka bersatu dengan PAS sekadar ingin menggunakan orang-orang PAS untuk kempen, menarik orang Melayu, memasang poster dan sebagainya. Sedangkan orang-orang PKR dan DAP hanya 'relaks' sepanjang pilihanraya. Pemimpin mereka hanya turun sekali sekala sekadar untuk menyampaikan ceramah. Orang PAS masih tidak menyedari hakikat ini. Mereka masih terlena dalam mimpi yang dibuai si Anwar. Mereka lupa segala kata-kata ANwar sewaktu dia dalam UMNO dulu. DAP kini adalah bantal peluk PAS yang tidak 'najis' lagi.

Rata-rata penduduk yang berada dalam pemerintahan PAS tidak mengalami sebarang perubahan. Orang-orang Melayu tetap susah dan susah. Alasan yang selalu diberikan adalah Kerajaan Persekutuan menyekat peruntukan...lepas tu peruntukan Kerajaan Negeri sebanyak RM500 ribu setahun tu apa dia buat? Buat beli Mercedes Biru Gelap S320? Inilah alasan paling popular ADUN PR..menyalahkan orang lain apabila mereka buat salah. Bila ada salah maka ditimbulkan isu lain supaya rakyat akan lupa 'onar' dan 'tahik' yang dilakukan mereka..Tengoklah isu si Anwar yang menyuruh si Keling Paria Hina Gobalakrishnan membuat provokasi dan kekecohan sewaktu hari penamaan calon di PRK Permatang Pasir. Sebab itulah yang terbaru, ADUN Lunas, Mohd Radzhi Salleh keluar Kerajaan PR dan jadi wakil bebas. Cabang PKR Padang Serai pula dibubarkan oleh Pemangku Ketua Bahagiannya akibat hilang kepercayaan kepada pemimpin tertinggi parti itu.

PAS tersepit lagi dengan calon mereka, Salleh Man yang kalah 6 kali dalam pilihanraya dan ditolak oleh penduduk kampungnya di Sungai Dua. Dua kali kalah bertanding di kawasan sendiri cukup memalukan. PAS seolah-olah ketiadaan calon lain lagi. Salleh Man sama macam Anwar yang bercita-cita nak jadi Perdana Menteri tapi hajat Salleh Man hanya nak jadi YB. PAS sebenarnya memang tidak pernah 'PASS'. Si Salleh Man penjual apam balik memakai kereta Mercedes S320. Baru diuji dengan kesenangan, mereka songlap duit kutipan untuk Sekolah Rendah Islam Pintar (SRIP) sebanyak RM60 ribu. Baru diuji dengan kuasa, mereka rembat bini orang pula!!!!

1 comment:

  1. Jangan kita hairan dengan Pas ni sebab mereka tak pernah sekali pun membuat kebaikan di bumi tercinta,kerja mereka sama macam yahudi membuat onar dan mengambil kesempatan dari keadaan yang berlaku dan sifat bongkak dan sombong memang ada dalam diri pengikut mereka, contoh nya dengan apa yang sekarang terjadi mereka tak boleh terima setiap kejadian adalah ketuntuan dari ALLAH, tapi nak buat macam mana kalau dah bodoh lepas tu sombong pulak tu macam mana nak di bentuk, ialah kalau tok guru nya kencing berdiri anak murid nya kencing berlari ,berterabur macam babi biar lah mereka nak jadi apa pun itu yang mereka minta itu lah yang mereka dapat hidup sesat lagi meyesatkan, sumber berita hanya satu dan setengah nya tak pernah beli pun Harakah kat sini pun banyak tapi kalau bercakap satu dunia dia tahu.

    ReplyDelete