Sunday, June 28, 2009

DEBAT ATAU TAUBAT


Kami bersetuju dengan pendapat Tun. Nampaknya Nik Aziz dah takde keje lain dah. Sudahlah perpaduan ditolak sekarang nak ajak berdebat pula. Buat apa nak berdebatnya. Bukankah lebih baik bertaubat dan kembali kita kuatkan agama Islam dan Tanahai kita ni wahai Sohibul Somahah Al-Fadhil Tok Guru. Kerjasama dengan PKR dan DAP tu apa maknanya. Ajaklah mereka itu berdebat dulu tentang cadangan PAS untuk menegakkan negara Islam kalau PR menang nanti. Ini idak, apa ke halnya tiba-tiba nak ajak PM berdebat? Ingat apa, PM pun sama macam orang PAS ke..duduk kedai kopi, buat-buat sibuk dengan isu lepas tu mengutuk dan mengata orang sana-sini..Alamak, betullah dunia ini nak kiamat dah!

Kak Teresa Kok..ai buat apa selalu ke Bangunan MAIS (Majlis Agama Islam Selangor) tu? Orang-orang PAS mana nak jawab bi....Jangan nanti mulut bising tapi jubur penuh dengan tahi!!!

Err..Ustazah Ellizaberth Wong dah mula naik tocang balik dah nampaknya...Maklumlah, Tok Guru pun sokong dia telanjang...Si Zuraida Kamarudin (Ketua Wanita PKR) dan Dr. Lo'Lo' lagilah peluk eratnya Si YB Bukit teLANJANg tu waktu gambar-gambar tu tersebar..Hahahaaa...Isu ni la baru patut orang-orang PAS debatkan..Tajuknya berdasarkan gambar di atas: Coli Siapakah Itu : YB PAS, PKR atau DAP!

Berdebatlah kamu tiga empat malam. Maaf yer, orang-orang BN sekarang sibuk buat kerja. Kalau tak nanti KPI sangkut naya jer..korang berdebatlah wahai PAS, PKR juga DAP..opss maaf PRM (Parti Rakyat Malaysia) dan PSM juga (Parti Sosialis Malaysia)- a.k.a Parti Komunis yang bertanding atas tiket PKR) pun patut diajak sekali...kalau tak kasihan YB Dr.Nasir (ADUN Kota Damansara) yang sekarang langsung tak nampak muka dalam kawasan!!!!!

________________________________________________________


ALOR SETAR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, tidak perlu melayan pelawaan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya berdebat secara terbuka bagi menyelesaikan kekalutan politik Pas dan Umno yang berlaku sejak sekian lama.Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata perdebatan itu hanya akan membuang masa kerana kedua-dua pihak tidak akan mencapai persefahaman disebabkan pemikiran kedua-dua parti berbeza.

"Saya ingat tak ada faedah...Nanti Nik Aziz cakap Arab, Najib cakap Inggeris dua-dua tak faham."Debat di Malaysia tak macam di Amerika, di Indonesia pun ada debat untuk calon Presiden."Ia akan buang masa saja...Jadi satu hiburan. Kita bukan lantik pemimpin untuk menghibur," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung Persatuan Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Kedah, di sini, hari ini.Hadir sama, Pengerusi Mubarak Malaysia, Tan Sri Abu Zahar Ujang dan Pemangku Pengerusi Mubarak Kedah, Datuk Abdul Rahman Ibrahim.

Dr Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz yang mempelawa Najib supaya berdebat secara terbuka bagi menyelesaikan kekalutan politik Pas dan Umno yang berlarutan.Menteri Besar Kelantan itu berkata, draf surat jemputan rasmi kepada Presiden Umno itu untuk mengadakan perdebatan berkenaan sudah siap dirangka dan akan dihantar dalam tempoh terdekat.

Sumber : Berita Harian

No comments:

Post a Comment