Friday, July 24, 2009

LU PIKIRLAH SENDIRI!

Hairan bin ajaib.Tapi dunia akhir zaman ni dah tak jadi ajaib pasal semuanya berjuang untuk diri sendiri. Lihatlah bagaimana Si Nizar, al-Juburi dan geng-geng pergi menziarahi siap tunduk dan nyalakan lilin maka orang-orang PAS katakan itu adat dan tidak menyalahi agama. Apa cerita ni? Jangan kelirukan masyarakat sebab PKR dan DAP dah jadi rakan baik sekatil PAS. Ingatlah bahawa masa si al-Jubiri ni jadi Timbalan Perdana Menteri dulu ada dia kata DAP dan PAS tu baik. Tak ada dan memang tak ada! Tapi lepas jadi rakan sekatil maka dipuji dan segala perbuatan dihalalkan.

Ahad ni sibuk nak buat perhimpunan mansuhkan ISA. Buat apa nak mansuhkan ISA pasal masa al-Juburi ada kuasa jadi orang no.2 waktu tu tak pernah dia kata nak mansuhkan ISA pun tapi lepas kena sibuk pulak nak mansuhkan ISA. Apa cerita ni? Orang-orang PAS dan lain-lain tu tak pernah terfikir ke bahawa tanpa ISA, negara kita ini akan lagi huru-hara.

Buat perhimpunan ini akan mengakibatkan banyak kesan negatifnya. Percayalah bahawa dengan adanya perhimpunan haram ini maka akan ada pergaduhan dan kerosakan harta awam. Memang dasar suka memporak-perandakan rakyat jadi PR adalah Porak Peronda Rakyat! Pakatan Perosak Rakyat dengan Parti Kencing Rakyat! Nasihat beduk, jangan kita layan lagi perkara-perkara yang akan menyusahkan rakyat ini. Biarkan Si Luncai tejun dengan labu-labunya!

1 comment:

  1. Yang patut kena isa anwar and the gang tak habis habis nak uji kesabaran,kata MJ dont push people up to the wall i bounce back if i got no place to go

    ReplyDelete