Sunday, July 12, 2009

MONYET PUN TAK LUPA ASAL-USULNYA!


Tersebutlah kisah manusia "paria" paling tak sedar diri. Manusia yang jahil ini memang jahil dan buta sejarah. Kisah si pendatang daripada kasta "paria" yang datangnya sebagai buruh kasar sewaktu zaman British dulu kini naik tocang. ManoHARAM, bekas tahanan ISA mahu status Bumiputera!.

M. ManoHARAM yang dibebaskan daripada ISA pada 9 Mei lalu,enggan memakai songkok dan berbaju kebangsaan walaupun menghadiri majlis rasmi yang dihadiri Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. ADUN Kota Alam Shah itu berkata, beliau juga tidak akan memakai pakaian yang beridentiti atau bercirikan kemelayuan sebagai protes terhadap kerajaan yang enggan memberi status Bumiputera kepada bukan Melayu. Kalau Sultan Johor, pasti dah kena lempang si bangsat tak sedar diri ini!

"Saya tidak akan pakai songkok atau baju Melayu dalam apa jua acara, termasuk majlis rasmi yang dianjurkan kerajaan negeri dan dihadiri Sultan Selangor. Saya akan pakai jika kerajaan berikan status Bumiputera kepada bukan Melayu. Saya akan pakai pakaian rasmi seperti biasa," katanya kepada para wartawan ketika ditemui di lobi Dewan Negeri Selangor (DNS). Ini kali pertama ManoHARAM menghadiri sidang selepas memenangi kerusi itu pada Pilihan Raya Umum Mac tahun lalu kerana ditahan di Pusat Tahanan Kamunting selepas terbabit dalam pertubuhan haram,Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf). Manoharan mengulangi desakan menuntut kerajaan memberikan taraf Bumiputera kepada bukan Melayu yang lahir selepas 31Ogos 1957.

Buat yang buta sejarah, bacalah perjanjian Suruhanjaya REID. Pejuang-pejuang Melayu khasnya PEKIDA mana? Bukan duduk diam je kot!!! Kita dah tak oleh harap Melayu PAS dan PKR lagi. Mereka semakin buta dan lupa asl-usul juga.

Mari bersatu, paling kurang, ajarlah si ManoHARAM ini tentang "kelembutan" orang MELAYU! Dey..Tambi al-Keling, Jangan dijolok sarang tebuan..Ingatlah, monyet pun tahu yang diri mereka monyet!

No comments:

Post a Comment