Sunday, July 19, 2009

BIARKAN SI HAPRAK DENGAN LABUNYA

Apa hukumnya ini? Orang-orang PAS sila jawab!!Jangan menyokong membabi-buta!

Nak tulis tentang isu kematian Teoh Beng Hock yang mati bunuh diri di pejabat SPRM rasanya dah ramai yang tulis. Melihat kebangangan orang-orang Islam dalam PAS dan PKR yang sama meratapi dan menyertai perhimpunan demi perhimpunan yang dianjurkan oleh Cina DAP. Semuanya memang sah dan terserlah menjadi kuda tunggangan DAP terutamanya si Ronnie Liu bagi menutup dan mengalihkan isu perpecahan, kebrukan dan masalah dalaman PR. Lihatlah betapa bangangnya si Nizar gila nak jadi MB dengan dua saudara dia, Ngeh dan Ngor itu. Dulu mogok lapar kini nyalaan lilin pulak..Memang sah si Nizar ni dah mental agaknya. Dalam hal ni, aku nak tunggu juga apa kata ulama PAS tapi setakat ni tak ada yang berani komen pun pasal isu ini? Kenapa ya? Kerana perkara ini akan membuka pekung PAS sendiri jadi lebih baik duduk diam-diam nani oang soal jenuh pula nak menjawabnya. Sah lagi bahawa PAS kuda tunggangan DAP balaci PKR!

Pada 18hb. Julai lepas si Chua Jui Meng, bekas Menteri Kesihatan telah mengumumkan keluar dari MCA dan menyertai PKR di di majlis forum anjuran PKR di Sunway. Sebelum ini, Chua yang juga bekas menteri naib presiden MCA muncul di majlis tersebut bersama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Si Chua masuk PKR yang memang dah haprak. . Chua sebelum ini mengumumkan melepaskan jawatan ketua MCA Bahagian Bakri Khamis lalu. Elok juga tu. Yang mana haprak dan merosakkan Kerajaan BN sertai telah ditolak eloklah menyertai PKR maka PKR jadilah tempat longgokan najis-najis haprak bekasan BN. Mana yang elok? BN atau PKR?

Si Jui Meng ini sebenarnya memang sudah ditolak oleh orang-orang MCA sendiri. Selama 28 tahun dia memegang jawatan Ketua Bahagian Bakri, tiada sebarang perubahan, penambahbaikan pun kepada orang-orang Cina kawasan tersebut. Chua juga adalah bekas Menteri Kesihatan yang telah dinasihatkan agar melepaskan jawatannya kerana kes membawa masuk ubat CIPLA dari India melalui anak syarikat Multivest Resources Bhd sebanyak RM9 juta. CIPLA adalah ubat untuk mengubati penyakit AIDS yang telah dinyatakan oleh si Chua tersebut. Hakikatnya, berapa banyak yang masuk dan ke mana perginya ubat tersebut tiada siapa yang tahu kecuali dia yang memegang jawatan Menteri Kesihatan pada waktu itu. Sebab itulah dia dinasihatkan letak jawatan dan serahkan jawatan kepada Chua Soi Lek.

Mengapa dia beriya hendak masuk PKR?

Ini kerana dia telah dijanjikan jawatan penting dalam PKR. Dalam MCA, nama dia belum tentu akan menjadi calon lagi tambahan kekalahan dia sebanyak dua kali berturut-turut untuk bertanding jawatan tertinggi dalam MCA telah gagal. DIa kehilangan sokongan dan pengaruh dalam MCA. Justeru, demi kepentingan politik dia adalah lebih selamat menyertai PKR kerana memang sah akan ada jawatan ahli Parlimen untuk dia. Kemasukan Chua akan menguatkan kedudukan al-Juburi di mata masyarakat Cina. al-Juburi memang dah berjanji dengan dia pasal si Chua ni pun ada keinginan nak jadi Ketua Menteri Pulau Pinang macam si babi Lim Guang Eng tu...Tak percaya? Tengoklah nanti!

Eloklah tu. Sertailah tiga anak Berahim - Nuar Berahim, Khalid Berahim dan Zaid Berahim yang haprak dalam PKR. PKR adalah tempat orang-orang yang kecewa dan tak dapat jawatan. Kehaprakan mereka memang terserlah yang mana si Khalid Berahim telah gagal mentadbir Selangor sehingga dikecam hebat oleh si Azmin Ali yang gilakan jawatan MB Selangor. Kekalutan demi kekalutan terus berlaku dalam PR. Perlantikan ahli Majlis PBT sesuka hati dan pengunaan wang peruntukan AUN sewenang-wenangnya untuk kepentingan peribadi. Dulu pandai mengata ADUN-ADUN BN, walhal mereka lagi teruk. Jadi wakil rakyat untuk kepentingan sendiri. Juga barisan-barisan EXCO bodoh dan gangsterism dalam kerajaan. Kini, semuanya panas bontot!

Ni pulak lagi satu, pendatang tak sedar diri lagi mahu buat kecoh. Pemimpin petubuhan haram lagi najis, Hindraf, P Uthayakumar hari ini mengumumkan penubuhan sebuah parti pelbagai kaum yang dikenali sebagai Parti Hak Asasi Manusia (HRP). Bukan parti pelbagai kaum lah macha..itu parti kaum pariah pendatang aje macam kau tu.

"Kita tidak boleh bergantung kepada orang lain untuk menjayakan perjuangan kita," katanya sambil menambah, Pakatan Rakyat, sepertimana juga BN, tidak menangani keperluan golongan terpinggir. Dia ni memang jenis golongan haprak tak sedar diri punya. Nak jadi Ketua No. 1, buatlah parti baru!

"Tetapi kini masanya sudah tiba bagi kita bergerak kehadapan bersama dengan gelombang 'Makkal Sakti' rakyat," kata beliau yang juga setiausaha agung penaja parti itu. Beduk sentiasa mendoakan si manusia tak sedar diri ini dilanggar lori babi kerana hidup pun menyusahkan orang. Buat cerita, tak sedar diri dan memang haprak mengutuk orang Melayu!

Wahai orang-orang Islam, beduk menyeru kalian baliklah ke pangkal jalan. Sayangilah tanahair tercinta ini supaya tidak terlepas ke tangan pendatang!

No comments:

Post a Comment